Persberichten schrijven
U organiseert een evenement, u wilt een nieuw product onder de aandacht brengen of u opent een nieuwe zaak? De beste reclame is free publicity. Maar hoe zorgt u dat uw persbericht tot een artikel leidt? Dat is een vak apart. Tijdens deze workshop krijgt u technieken aangereikt vanuit de journalistiek. Bovendien geeft een ervaren journalist een kijkje in de keuken bij de media. Na afloop kunt u uw eigen tekst nog één keer laten nakijken door de docent. Handig: deze cursus levert dus niet alleen kennis voor de toekomst maar ook een goed persbericht op!
Onderwerpen
- Wat is geschikt voor een persbericht?
- De beste benadermethode
- Mediakeuze
- Opbouw van een persbericht
- Zelf schrijven
- Foto's bijvoegen
Praktisch
Werkvorm: | speelse oefeningen, bespreking van praktijkvoorbeelden |
Bedoeld voor: | ondernemers, medewerkers van bedrijven en instellingen, communicatieadviseurs, beginnende freelance copywriters |
Aantal bijeenkomsten: | 1 (van 3 uur) |
Data: | 1 (van 3 uur) |
Locatie: | in overleg |
Prijs (excl. reiskosten): | € 399 p.p voor individuele deelnemers of € 660 per groep (6-14 personen). De prijs is inclusief het laten corrigeren van uw persbericht door de docent + een handige checklist! |